Жашківська районна державна адміністрація
Жашківський район, Черкаська область

У райдержадміністрації відбулася чергова апаратна нарада

Переглядів: 348

 

29 січня 2019 року за дорученням голови районної державної адміністрації Сергія Бойка, перший заступник голови райдержадміністрації Юрій Барабаш провів апаратну нараду, участь у якій взяли: голова районної ради Світлана Волошенюк, заступник голови райдержадміністрації Таїсія Федоренко, керівник апарату райдержадміністрації Антоніна Врочинська, сільські голови, голови об’єднаних територіальних громад, керівники  структурних  підрозділів райдержадміністрації, інших органів виконавчої влади в районі, керівники підприємств, установ, організацій району.

            Про забезпечення своєчасної сплати податків, внесення інших обов’язкових платежів до бюджетів та ефективного використання бюджетних коштів доповіла начальник фінансового управління райдержадміністрації Галина Загребельна. За 2018 рік до загального фонду місцевих бюджетів району надійшло 69 735,7 тис. грн. доходів без трансфертів, що на 12,3 відс. більше, ніж в 2017 році. Затверджені завдання  12 місяців виконано на 105,5 відс., понад план отримано 3 626,6 тис. грн. Виконання районного бюджету забезпечено в сумі 32 937,5 тис. грн., або на 105,1 відс., більше плану надійшло на  1 591,4 тис. грн.  Надходження доходів по сільських бюджетах становили  36 798,2 тис. грн., що забезпечило перевиконання річного плану на 5,9 відс. або на 2 035,2 тис. грн.

         Про заходи щодо легалізації заробітної плати та трудових відносин, детінізації економіки та забезпечення підвищення мінімальної заробітної плати поінформувала начальник фінансового управління районної державної адміністрації Галина Загребельна. Основа соціальної захищеності працівника – це офіційне укладання трудових відносин, виплата належної працівникові суми заробітної плати відповідно до чинного законодавства. Адже, заробітна плата – одна з головних економічних категорій, яка поєднує  інтереси працівників, підприємців та держави і безпосередньо впливає на рівень життя населення.  Нелегальна заробітна плата послаблює соціальний захист працівників, зменшує надходження до бюджетів та державних соціальних фондів. Тому питання  легалізації заробітної плати, недопущення її виплати нижче мінімального рівня перебуває на постійному контролі районної державної адміністрації. Відповідно до Закону України «Про місцеві державні адміністрації», Закону України «Про зайнятість населення», розпорядження обласної державної адміністрації «Про міжвідомчу комісію обласної державної адміністрації з питань протидії корупції, детінізації виплати заробітної плати в області», з метою проведення постійної системної роботи щодо захисту прав громадян, пов’язаних з легалізацією трудових відносин між роботодавцями та найманими працівниками в районі, згідно розпорядження райдержадміністрації від 24.02.2016 №27 утворено міжвідомчу комісію з питань протидії корупції, детінізації виплати заробітної плати в районі.

Керівники підприємств та організацій, що мали відповідні ризики, запрошувались до податкової інспекції для проведення протокольних співбесід та на засідання даної комісії. За звітний період Жашківською ДПІ проведено 25 протокольних співбесід та направлено 27 листів на підприємства району щодо підвищення рівня  заробітної плати. Проведено 14 засідань  міжвідомчої комісії з питань протидії корупції, детінізації виплати заробітної плати в районі,  на яких було заслухано 84 керівники  підприємств та організацій, які порушували вимоги діючого законодавства про працю. За результатами проведеної роботи офіційно працевлаштовано 104 найманих працівників, підвищено розмір заробітної плати 316 працівникам, бюджет додатково отримав   642,8 тис. грн. податку на доходи фізичних осіб.

Відповідно до розпорядження ГУ ДФС у Черкаській області від 01.03.2018   № 96-р на території району в звітному році проводилась операція «Урожай – 2018», одним із завдань якої є легалізація трудових відносин та детінізація доходів в агросекторі.                                                           

Контроль за показниками оплати праці та чисельністю працюючих здійснювався по 24 сільськогосподарських підприємствах, щодо яких існував ризик недоплати податку на доходи фізичних осіб із заробітної плати. Вказаними підприємствами оброблялось 23,6 тис. га ріллі.

За результатами вжитих  спільних заходів станом на 01.01.2019 по                       23 підприємствах досягнуто розрахунковий фонд оплати праці і протягом 2018 року цими підприємствами сплачено 4250,5 тис. грн. податку на доходи фізичних осіб. На контролі залишається  одне  «ризикове» підприємство, яким обробляється 8,9 тис. га ріллі.

Середня заробітна плата по  району за 3 квартал 2018 року становила                  6899 грн., що забезпечило приріст у порівнянні з відповідним періодом 2017 року на 21,5 відс.

 Спільною роботою  досягнуто  росту середньої ставки орендної плати за використання земельних паїв по району з 7,7 до 9,1 відс. від грошової оцінки землі, що забезпечило приріст ПДФО в сумі 5245,4 тис. грн.

 

Для забезпечення державних гарантій у сфері праці, підвищення рівня соціальної захищеності найманих працівників та відповідальності роботодавців за використання їх праці протягом 2018 року направлено 3 листи  до Управління Держпраці у Черкаській області  щодо проведення контрольно-перевірочних заходів на 17 підприємствах району, по яких існує підозра порушення трудового законодавства.    

Для забезпечення  декларування доходів громадянами-одноосібниками протягом 2018 року здійснювалась активна співпраця податкової інспекції в районі, райдержадміністрації та  органів місцевого самоврядування. Також робочою групою з питань протидії  корупції, детінізації виплати заробітної плати в районі  було здійснено виїзди до сіл Тетерівка, Королівка, Нагірна, Житники та Пугачівка з метою залучення одноосібників до декларування доходів.

За результатами вжитих заходів залучено до декларування доходів від використання земельних  часток (паїв) за 2017 рік 1895 громадян – одноосібників, якими обробляється 5 759,25 га ріллі. Одноосібниками задекларовано  18 408,6 тис. грн. доходу, нараховано 3313,5 тис. грн. ПДФО та 276,1 тис. грн. військового збору, забезпечено темп росту в порівнянні з минулим роком  на 181,3 відс. 

Протягом січня - грудня 2018 року проведено  12 засідань міжвідомчої робочої групи з питань забезпечення реалізації рішень, спрямованих на підвищення рівня оплати праці та дотримання норм законодавства в частині мінімальної заробітної плати. Проведено 7 засідань тимчасової комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат. На засіданнях заслухано 34 керівники підприємств, установ та організацій всіх форм власності. Керівниками підприємств надано інформаційні довідки про розмір мінімальної та середньомісячної  заробітної плати, письмові пояснення, графіки погашення заборгованості по заробітній платі перед працівниками та заборгованості зі сплати пенсійних платежів та єдиного соціального внеску.

Про реалізацію державної політики у сфері соціального захисту ветеранів війни і праці, інвалідів, громадян постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи інформувала начальник управління соціального захисту населення районної державної адміністрації Ольга Потколенко. Питання забезпечення соціального захисту ветеранів війни та праці, дітей-війни, осіб з інвалідністю, громадян постраждалих внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС, малозабезпечених громадян, покращення умов їх проживання  були і залишаються пріоритетними. Робиться все необхідне, щоб ці категорії населення щоденно відчували повагу та турботу, а рівень їхнього життя був гідний трудового та бойового внеску. Для забезпечення цілісності соціального захисту населення, адресного надання пільг окремим категоріям громадян в управлінні соціального захисту населення районної державної адміністрації сформований Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги, де нараховується 13516 пільговиків.

До Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги введено 156 осіб з інвалідністю внаслідок війни, з них  учасників АТО -  18 осіб; 538 учасників бойових дій, з них: 358 учасників АТО; 1 постраждалий учасник Революції Гідності; 679 учасників війни; 4209 дітей війни, 150 членів сімей загиблих, з них:  9 сімей  ( 19 осіб) загиблих учасників антитерористичної операції, яким встановлено статус члена сім’ї загиблого (померлого) ветерана війни; 1991 осіб з інвалідністю внаслідок загального захворювання, 22 дітей з інвалідністю,  2487 ветеранів праці. Ці люди потребують особливої уваги з боку суспільства та влади, але ще більше - конкретної допомоги в повсякденному житті.

 У 2018 році встановлено: статус особи з інвалідністю внаслідок війни 11 особам, 2 особам змінено статус та видано вкладки до посвідчення, видано: 1 довідку для підтвердження статусу члена сім’ї загиблого (померлого) ветерана війни, 1 особі видано дублікат посвідчення члена сім’ї загиблого (померлого) ветерана війни, 1 особі продовжено та 5 особам видано посвідчення члена сім’ї загиблого (померлого) ветерана війни.

         З метою допомогти людям з особливими потребами отримати реальну можливість змінити своє життя на краще, поліпшити матеріально-побутове становище, приймати участь у політичному, соціальному, культурному житті району, забезпечення їх соціального захисту, рішенням районної ради від 27.01.2015 № 34-1/VІ прийнята районна комплексна програма «Турбота» на 2015-2020 роки. Рішенням районної ради від 22.02.201712-19/VІІ прийнята районна програма підтримки учасників антитерористичної операції та членів їх сімей на 2017-2020 роки. Заходами Програм передбачено соціальну підтримку учасників антитерористичної операції та їхніх сімей, інших категорій громадян. Виконання заходів Програм здійснюється за рахунок коштів державного та місцевого бюджетів, інших джерел не заборонених чинним законодавством.

       Управлінням соціального захисту населення районної державної адміністрації  проводиться виплата стипендій 25 особам з інвалідністю внаслідок війни та учасникам бойових дій, яким виповнилось 90 і більше років по 200 грн. кожному щомісяця, стипендія 2  членам сімей загиблих ветеранів війни (воїнів – інтернаціоналістів) по 200 грн.  щомісяця і 5 членам сімей загиблих (померлих) учасників антитерористичної операції.

 Одноразову матеріальну допомогу за кошти місцевого бюджету отримали 2 сім’ї загиблих воїнів інтернаціоналістів на суму 2000,00 грн. та 1 сім’я загиблого учасника АТО на суму 10000,00 грн.

        За кошти з державного бюджету оздоровлено в санаторіях 11 учасників бойових дій  на суму 89979 грн. та  1 учасника антитерористичної операції на умовах співфінансування (50% - кошти районного бюджету, 50% - кошти державного бюджету) на суму 8000 грн.

У 2018 році оздоровлено в санаторіях Міністерства соціальної політики України 14 осіб, зокрема: 4 – учасників бойових дій, 7 – осіб з інвалідністю внаслідок війни, 3 – особи з інвалідністю внаслідок загального захворювання. За кошти з державного бюджету оздоровлено 14 осіб з інвалідністю внаслідок загального захворювання та з дитинства на суму 91718,00 грн., 2 особи з інвалідністю з наслідками травм і захворюваннями хребта та спинного мозку на суму 41370,00 грн. та       15 осіб постраждалих внаслідок аварії на ЧАЕС 1 категорії на суму 102330,00 грн.

      Станом на 01.01.2019р. на обліку для забезпечення санаторно-курортним лікуванням перебуває  22 учасники бойових дій з числа учасників АТО, 171 осіб з інвалідністю, 15 ветеранів війни, 35 постраждалих внаслідок аварії на ЧАЕС.

    За рахунок субвенцій з обласного бюджету у 2018 році виплачено компенсацію на транспортне обслуговування 34 особам з інвалідністю на суму 13766,00 грн. та на бензин 16 особам з інвалідністю на суму 4805,31 грн.

Про формування реєстру оцінювання доступності об’єктів соціальної та інженерно – транспортної інфраструктури доповів головний спеціаліст відділу економічного розвитку, містобудування, архітектури та житлово – комунального господарства районної державної адміністрації Олег Ільченко. На даний час в Україні проводиться комплексна робота щодо створення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення. З метою виконання п. 3.7 другого питання «Про захист прав, свобод і законних інтересів осіб з інвалідністю в області», розглянутого на засіданні колегії обласної державної адміністрації (від 03.07.2018, протокол № 2) порушено клопотання про формування реєстру оцінювання доступності об’єктів соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури відповідно до заданих форм анкетування. Мета формування реєстру оцінювання доступності об’єктів фізичного оточення:

- створення єдиної системи оцінки доступності споруд/приміщень;

- ефективний контроль стану доступності об’єктів;

- забезпечення принципів доступності, які гарантовані ст. 9 Конвенції ООН про права осіб з інвалідністю.

 

Механізми контролю та організації забезпечення доступу до об’єктів фізичного оточення для органів місцевого самоврядування, районних державних адміністрацій, об’єднаних територіальних громад полягають в наступному:

1) залучення представників громадських організацій, що представляють інтереси людей з інвалідністю, як експертів, при перевірці дотримання нормативного законодавства по забезпеченню доступу маломобільних груп населення до об’єктів фізичного оточення на стадії будівництва та введення в експлуатацію що передбачено ст. 41 Закону України  «Про регулювання містобудівної діяльності»;

2)  дотримання уніфікованого підходу при визначення доступності об’єктів фізичного оточення шляхом використання єдиної системи оцінки доступності (заповнюються  анкети проведення аудиту доступності єдиного зразка, які додаються);

3) координація діяльності місцевих та регіональних комітетів забезпечення доступності комітетом забезпечення доступності людей з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до об’єктів соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури при обласній державній адміністрації (розпор. ОДА «Про внесення змін до розпорядження обласної державної адміністрації від 22.06.2007  № 217» від 02.08.2018 № 594), далі - комітет;

4) оприлюднення на офіційних веб-сайтах органів місцевого самоврядування, органів виконавчої влади, об’єднаних територіальних громад оперативної інформації про хід виконання забезпечення безперешкодного доступу до об’єктів, розміщення анкет проведення аудиту доступності до об’єктів фізичного оточення

5) володіння актуальною інформацією, наданою Інспекцією ДАБК у Черкаській області комітету, про підготовку до видачі Актів готовності об’єктів до експлуатації з переліком таких об’єктів для можливого залучення представників громадських організацій по аудиту оцінювання доступності .

 

Відповідно до вищевказаного  необхідно:

  • забезпечити проведення обстеження об’єктів, із залученням осіб з особливими потребами, щодо доступності для осіб з інвалідністю та інших мало мобільних груп населення;
  • визначити потребу в фінансуванні на облаштування доступності на 2019 рік (тис. грн.);
  • прийняти рішення щодо створення реєстру доступності;
  • оприлюднити на власних офіційних сайтах інформацію про виконану роботу згідно електронних форм анкетування.

Інформацію про виконання доручення надати до  відділу економічного розвитку, містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства райдержадміністрації терміново.,

Щодо збільшення грошового забезпечення військовослужбовців інформував заступник військового комісара Жашківського районного військового комісаріату-начальник мобілізаційного відділення майор Олександр Беклеміщев. На виконання вимог Президента України - Верховного Головнокомандувача Збройних Сил України, Верховна Рада України передбачила видатки на 2019 рік щодо збільшення розміру грошового забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України, а саме:

Орієнтовний розмір грошового забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України у 2019 році

 

Орієнтовний розмір грошового забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України у 2019 році.

Посада         Сухопутні війська,         Десантно-штурмові війська,  Сили спеціальних                                                                                                                                                     

             бази, склади, арсенали   морська піхота                         операцій

 

Курсант у навчальному центрі – 10000        11000    12900

Солдат (стрілець, 3 т.р.)            - 10200        12300     14200

Молодший сержант (командир відділення, 9 т.р.) – 11200  13600  15500

Старший лейтенант (командир взводу, 12 т.р.) – 14100   15700  17800

Старший лейтенант (заступник командира роти) – 14500  16100  18000

Капітан ( командир роти, 19 т.р.) – 15800  18500  20600

Майор (заступник командира батальйону, 23 т.р.) – 17200  19300  21200

Підполковник (командир батальйону, 24 т.р.) – 18500   21500  23400

Полковник (командир полку, 31 т.р.) – 21100  -     25500

Полковник (заступник командира бригади, 38 т.р.) – 24600  27500  -

Полковник (командир бригади, 39 т.р.) -  25400   28400  -

 

 

Щодо складення, подання та оприлюднення декларації осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, у 2019 році поінформувала   керівник апарату районної державної адміністрації Антоніна Врочинська.       З  01.01.2019 розпочався черговий етап електронного декларування в Україні.

         Коло осіб, які підлягають до декларування своїх доходів  та видатків визначає абзац п’ятнадцятий частини першої статті 1 Закону України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 № 1700-VII (далі — Закон № 1700).

       Це особи уповноважені на виконання функцій держави ( держслужбовці), посадові особи органів місцевого самоврядування,   а також      окремі   посадові особи бюджетних установ.

        Частиною п’ятою статті 45 Закону № 1700 визначено категорії працівників, які  звільнені від обов’язку подавати е-декларацію.

       Також від подання електронних декларацій звільнені мобілізовані працівники, призвані офіцери та контрактники.

        Однак зобов’язані декларувати свої доходи і майно військовослужбовці, які проходять військову службу у військових комісаріатах.

        Якщо посадова особа звільнена від обов’язку подавати е-декларацію, але одночасно належить до посадових осіб місцевого самоврядування, вона зобов’язана задекларувати свої доходи і майно.

       Електронна декларація посадовими особами подається:

  •     перед призначенням на відповідну посаду (подає претендент);
  •     щорічно — до 1 квітня наступного року (за минулий рік);
  •     перед звільненням — за період, не охоплений раніше поданими деклараціями;
  •     після звільнення — до 1 квітня наступного року (за минулий рік, у якому особа звільнилась чи переведена на іншу посаду, яка не зобов’язує декларувати дохід і майно);
  •    після притягнення до відповідальності за неподання, несвоєчасне подання або подання з недостовірними даними е-декларації — обов’язкове подання електронних декларацій з достовірними відомостями.

           Окрім цього, посадова особа зобов’язана інформувати про суттєві зміни у майновому стані протягом року. Тобто протягом 10 днів після отримання доходу чи купівлі майна на суму, еквівалентну чи більшу за 50 розмірів прожиткових мінімумів для працездатних осіб на початок року, особа має надіслати повідомлення про зміни у майновому стані.

            Якщо таких суттєвих змін 2 чи 3, після кожної зміни слід подавати відповідне повідомлення. Його подають аналогічно е-декларації.

 

           Першим кроком для подання е-декларації є отримання електронного цифрового підпису (ЕЦП) в акредитованому центрі сертифікації ключів або перевірка   терміну його дії.

      За допомогою ЕЦП  потрапляємо в електронний кабінет  НАЗК.

 Перш ніж розпочати заповнення електронної декларації  можна перечитати загальні методичні настанови, які пропонує система.

 Декларація складається із 17 розділів (від 0 до 16).

 Залежно від майнового становища декларанта і його сім’ї заповнюються окремі або усі розділи декларації. Під час заповнення можна не дотримуватись черговості, а заповнювати будь-який розділ на вибір.

У розділі 0 декларації слід вказати її тип. У 2019 році щорічну подаватимемо за 2018 рік (тобто звітний період — 2018)

Розділ 1 декларації (обов’язковий)

У цьому розділі зазначаємо дату народження, а прізвище, ім’я, по батькові і податковий номер автоматично зчитуються з особистого ЕЦП, їх змінити чи відредагувати не можна. Тому при отриманні ЕЦП слід уважно заповнити анкету. Також зазначаємо місце реєстрації і адресу фактичного місця проживання. Якщо все введено правильно, у меню навпроти розділу 1 з’явиться галочка.

У 2 розділі наводимо  інформацію про членів сім’ї. За Законом № 1700 це подружжя, діти, батьки декларанта, особи під опікою чи піклуванням та інші особи. Основною умовою віднесення до цих осіб є одночасна наявність трьох умов: спільно проживають; пов’язані спільним побутом; мають взаємні права та обов’язки.

Якщо членів сім’ї немає — розділ 2 не заповнюємо.

У 3  розділі декларуємо усі об’єкти нерухомості, земельні ділянки, які у декларанта і членів його сім’ї перебувають у власності (приватній, спільній тощо), або якими володіють чи користуються, зокрема орендують.

Аналогічно заповнюємо розділ 4 про об’єкти незавершеного будівництва.

У розділі 5 наводимо відомості про цінне рухоме майно (електроніка, ювелірні вироби, антикваріат, твори мистецтва тощо).

 Сюди не відносимо: транспортні засоби; цінні папери; корпоративні права; готівку; кошти на рахунках; дорогоцінні банківські метали. Цінне рухоме майно декларуємо, якщо воно вартує більше ніж гранична межа. Граничний розмір для цінного рухомого майна  100 пм для працездатних осіб на 1  січня року за який подаємо декларацію:

у 2018 році -176,2 тис. грн.

 у 2019 році – 192,1 тис. грн.

У розділі 6 декларації маємо вказати наявні транспортні засоби, інші самохідні машини і механізми. Навіть якщо вартість одиниці складає умовно 1 грн., такий засіб слід зазначити: автомобілі (вантажні, легкові, автобуси, буси); трактори, комбайни; мотоблоки і інші самохідні машини й механізми; мотоцикли, мопеди; велосипеди.

У сьомому розділі слід наводити відомості про цінні папери, які належать декларанту чи членам його сім’ї. Зазначаємо: вид цінних паперів (акції, сертифікати, , ваучери тощо); їх кількість; номінальна вартість; дата набуття права; емітент; тип права; інформація про власника.

У розділі 8 наводимо відомості про корпоративні права, частки (паї) у статутних фондах підприємств, організацій, пайові внески у кредитні спілки.

У 9 розділі зазначаємо відомості про юридичних осіб, кінцевим  власником чи контролером яких є декларант чи член його сім’ї.

 

« повернутися до списку новин